6.B a 6.C – VODA projekt

V únoru se žáci 6. tříd (6.B a 6.C) účastnili vzdělávacího programu „Strom života“, který ve spolupráci s experty na interaktivní formy vzdělávání připravila společnost SmVaK. Tento projekt pojednává atraktivní formou hry o vodě  a jejím významu pro životní prostředí a člověka.

Hraním rolí v připraveném příběhu (z anglického Edularp – educational live action role playing) získavají žáci zábavnou, atraktivní formou znalosti z chemie, biologie, fyziky nebo ekologie. Nakonec si žáci upevní a osvojí získané poznatky.

Hra trvala přibližně 3 vyučovací hodiny, během kterých se děti přenesly do světa bojujícího o přežití kvůli vyčerpání zdrojů pitné vody. Vše začalo stavbou kulis a úvodním seznámením, kde se děti i vyučující společně učili hru hrát, pak probíhala samotná herní aktivita, při níž byl kladen důraz na praktické pokusy, dramatické zápletky, napínavý příběh a veškeré potřebné a věrohodné rekvizity, které si lektoři přivezli nebo žáci vyrobili.

„Světu hrozí katastrofa. Zachrání ho znalosti o koloběhu vody a týmová práce. Během několika hodin se ve třídách může odehrát přírodní katastrofa. To v případě, pokud týmy nepochopí, že voda je nezbytnou podmínkou života na Zemi. Zkušení lektoři v kostýmech bájných a záhadných postav ale dokáží zázrak. Děti, které původně soutěžily a soupeřily, nakonec spolupracují, aby dokázaly uchránit vodní zdroje a Strom života, který by bez nich zahynul. Děti si odnášejí ze hry nevšední zážitek a současně celou řadu vědomostí, které získávají formou atraktivních pokusů a osobní zkušenosti s emočním prožitkem; Účastníci používají znalosti ze školních lavic a vlastní hlavu k tomu, aby prožili a ovlivnili připravené příběhy.“

 

FOTOGALERIE: 1162. 6.B a 6. – VODA projekt